Zapiekanka jaglana przekładana owocami

Zapiekanka jaglana przekładana owocami

Prosta i niezwykle smaczna zapiekanka z płatków jaglanych i migdałów, przekładana ulubionymi owocami.
Przygotowanie: 30 minut
Pieczenie: 25 minut
Koszt: Tanie 



Jako wielka miłośniczka wszystkiego, co jaglane, staram się wykorzystywać te składniki do przeróżnych potraw. Tym razem trafiła na słodką wersję zapiekanki, ale nie z kaszy jak to w większości się spotyka, tylko z płatków jaglanych. W połączeniu z mąką migdałową, którą bez problemu stworzycie sami w domu (wystarczy zmielić płatki migdałowe), tworzy super bazę do smacznego deseru.

Środek zapiekanki wypełniamy ulubionymi owocami, mogą to być suszone lub świeże, słodkie czy lekko cierpkie, jak kto woli. Ja wybrałam świeże maliny oraz suszoną żurawinę. Dodatkowo na wierzch wcisnęłam pokrojoną w paski gruszkę, którą już sobie dojrzewała w koszyczku i czekała na swoją kolej.😀 Efekt zwieńczyła gorzka czekolada i jeszcze więcej płatków migdałowych.

Wartość odżywcza 1 porcji:
358 kcal B 10 g W 46 g T 14 g

Składniki na 4-5  porcji:
▪ 250 g płatków jaglanych
▪ półtorej szklanki mleka lub wody
▪ 1 szklanka płatków migdałowych+do posypania (lub gotowa mąka migdałowa)
▪ sok i skórka z połowy cytryny
▪ ok 500 g owoców
▪ dosłodzić wedle uznania
▪ 50 g gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
1. Płatki migdałowe mielimy na mąkę (lub używamy gotowej).
2. Do gotującego się mleka wsypujemy płatki jaglane oraz mąkę migdałową, sok oraz skórkę z cytryny, dosładzamy wedle uznania. Mieszamy dokładnie i gotujemy ok 3 minut. 
3. Naczynie żaroodporne delikatnie natłuszczamy i nakładamy połowę masy. Na to układamy owoce i zakrywamy resztą masy.  Ja dodatkowo na wierzch dałam pokrojoną w paski gruszkę dla smaku, lecz nie jest to konieczne. Posypujemy płatkami migdałowymi i zapiekamy 25 minut w 170 stopniach.
4. Ostygniętą zapiekankę polewamy rozpuszczoną czekoladą.

Zachęcam również do skorzystania z przepis na PIECZONĄ OWSIANKĘ Z BANANEM

 




Czekoladowiec bananowy z kaszą i śliwkami

Czekoladowiec bananowy z kaszą i śliwkami

Szybkie i zdrowe ciasto z kaszy jaglanej i bananów. Bez mąki i bez glutenu.
Przygotowanie: 30 minut 
Pieczenie: 50 minut
Koszt: Tanie

Uwielbiam ciasta na bazie kaszy jaglanej. A w połączeniu z bananami (idealnie tutaj sprawdzą się mocno dojrzałe, wtedy nie trzeba będzie dużo dosładzać), czekolady i na koniec sezonowych owoców tworzą coś wspaniałego. Ciasto jest mokre, zbite i sycące. Także, jeśli nie macie pomysłu co zrobić z dojrzewającymi już bananami, taki deser będzie idealnym rozwiązaniem. Składniki, jakie potrzeba pewnie każdy posiada na bieżąco w kuchni.

Ja do przepisu dałam śliwki, lecz możecie dać inne owoce wedle uznania. Świetnie sprawdzą się tutaj brzoskwinie, truskawki, maliny czy morele. Możecie nawet pokroić banana w talarki i ułożyć na wierzch, wszystko zależy od Waszej kreatywności i dostępności owoców. W przepisie nie ma polewy, jak może się wydawać na zdjęciu. To upieczona kasza, która właśnie dała taki fajny efekt. Wierzch wystarczyło posypać cukrem pudrem (zmielonym słodzikiem) dla kontrastu kolorystycznego.😀


Wartość odżywcza 1 kawałka (wyszło 16):
133 kcal B 3 g W 11 g T 8 g

Składniki:
▪ pół szklanki kaszy jaglanej 
▪ 3 banany (najlepiej dojrzałe)
▪ 3 łyżki kakao 
▪ 3 jajka
▪ 1/3 szklanki oleju
▪ ok.500 g śliwek lub innych owoców
▪ dosłodzić wedle uznania

Przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną gotujemy. Do ciepłej dodajemy rozgniecione banany i miksujemy na gładką masę (grubość kaszy dostosowujecie wedle uznania).
2. Do ostudzonej masy dodajemy kakao, jajka, olej, dosładzamy i wszystko miksujemy do połączenia składników. 
3. Przelewamy masę do formy (24x24), na wierzch układamy pokrojone na cztery śliwki i piepieczemy 50-60 minut w 180 stopniach. Wystudzone posypujemy cukrem pudrem (u mnie zmielony słodzik).






Zapraszam również po przepisy na SERNIK BANANOWY oraz CIASTO BANANOWO CZEKOLADOWE Z ORZECHAMI, gdzie również wykorzystacie sporą ilość bananów.

   

Puszyste placuszki na śmietanie

Puszyste placuszki na śmietanie

Szybkie i puszyste placuszki na śmietanie, które zasmakują małym i dużym łasuchom. 
Przygotowanie: 10 minut
Koszt: Tanie



Każdy z nas kocha placki. Amerykanie zachwycają się pancakes polanymi litrem syropu klonowego, za to my lubimy jednak skromniejsze uczty. Ograniczamy takie polewy, mimo tego, że są zdrowsze, jednak nie są one wskazane w takich porcjach jak w tamtejszej kuchni. 😀
Dzięki patelniom lub foremkom możemy tworzyć fajne kształty placków. Ja w posiadaniu mam patelnie w kształcie gwiazdki i powiem, że nie tylko placki na słodko fajnie na tym wychodzą. Taka uczta idealnie sprawdzi się na śniadanie lub deser czy nawet kolację. 


Takie fikuśne placki dzieciaczki z pewnością bardzo chętnie zjedzą bez narzekania.. Oczywiście same bez dodatków smakują już świetnie, ale jeśli mamy możliwość to czego by nie podać ich z ulubionymi dodatkami. Ja robiłam już parę wersji: posypane cukrem pudrem (u mnie zmielony słodzik), z dżemem, z masłem orzechowym, czy nawet z bitą śmietaną (domowa z mleczka kokosowego). Wybór należy do Was. :)


Wartości odżywcze:
245 kcal B 11 g W 19 g T 14 g

Składniki:
▪ 1 jajo
▪ 2 łyżki śmietany 18%
▪ 3 łyżki mąki (u mnie gryczana)
▪  pół łyżeczki proszku do pieczenia
▪ 1 łyżeczka tłuszczu do smażenia

Przygotowanie:
Wszystkie składniki razem mieszamy (wystarczy ręcznie) i smażymy placki. Podajemy z ulubionymi dodatkami.







Zapraszam również po przepis na RACUCHY Z KASZY GRYCZANEJ Z BANANAMI 

Sernik bananowy z owocami

Sernik bananowy z owocami

Połączenie bananów i sera to super pomysł! Niecodzienny smak, z dodatkiem sezonowych owoców zachwyci każdego. Dodatkowo ciasto zaliczamy do kategorii FIT.
Przygotowanie: 25 minut
Koszt: Tanie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger