Proteinowy omlet z migdałami

Szybki i sycący omlet z dodatkiem odżywki białkowej i migdałami. Idealny na śniadanie lub deser. 
Przygotowanie: 5 minut
Koszt: Tanie 
Czasami miewamy takie dni, że mamy na coś ochotę, a nie mamy aktualnie wszystkich składników w lodówce. Ja taki przypadek miałam dziś rano, gdy miałam straszną ochotę na omleta w wersji na słodko, ale bez owoców. Ważne też by skomponować wersje białkowo-tłuszczową bez węglowodanów. 
Słodkie na śniadanie jadłam bardzo dawno, bardziej podchodzi mi rozpoczęcie dnia z warzywami. Lecz dziś śniło mi się tyle słodkiego, że musiałam jakoś pragnienie zaspokoić. 😅 A w lodówce tylko 2 jajka i brak możliwości na szybko kupienia dodatkowych, aby śniadanie było pełnowartościowe (nie kupuje sklepowych, tylko wiejskie od sprawdzonych swoich dostawców). Wtedy w grę wchodzą odżywki białkowe, które trzymam właśnie na takie sytuacje. Ogólnie nie spożywam ich dużo, są moimi zamiennikami/dodatkami w przypadku braku zapotrzebowania na białko czy jako dodatek do deserów. 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każdy posiada takie odżywki białkowe, także jeśli macie sporo jajek to używamy białek jajka. Jedna miarka 20 g odżywki=150 g białka jajek. Oraz płatki migdałowe możemy zamienić na migdały (polecam je wtedy lekko podprażyć na suchej patelni).

Zapraszam również po przepis na OMLET KAKAOWY Z ORZECHAMI oraz NALEŚNIKOWY OMLET Z SEREM. Świetne propozycje na śniadanie.




Wartość odżywcza:
388 kcal B 33 g W 3 g T 24 g

Składniki:
▸2 jajka 
▸20 g odżywki białkowej/150 g białka jaj
▸20 g płatków migdałowych/migdałów
▸łyżeczka masła 

Przygotowanie:
 z odżywką
Jajka roztrzepujemy i smażymy omleta na maśle. Polewamy odżywką białkową i dodajemy migdały.
z białkami jaj
Jajka roztrzepujemy, białka ubijamy i łączmy z masą jajeczną. Smażymy omleta na maśle i posypujemy migdałami. 

Przepis możecie pobrać w formacie PDF i go wydrukować. 


8 komentarzy: