Podstawowe ćwiczenia na klatkę piersiową



Trening klatki piersiowej jest tak samo ważny jak każda inna partia. U mężczyzn szeroka wyrzeźbiona klata jest oznaką siły. U kobiet regularnie ćwiczących taki trening sprawia że piersi stają się jędrne. A jak wiadomo za klatką piersiową ukrywa się najważniejszy organ naszego organizmu-serce, dlatego warto zbudować ściankę dla lepszej ochrony :D

Zalecane jest zacząć od ćwiczeń na większe partie, kiedy mamy najwięcej siły (wyciskanie), a dopiero później ćwiczenia izolowane (rozpiętki). Na początku kariery skupcie się na poprawnej technice, bo łatwo o kontuzję barku i łokcia w tych ćwiczeniach. Dopiero po wyuczeniu dokładajcie ciężary.

Ćwiczenia są dla osób dopiero zaczynających i jak zaawansowanych. Można je wykonywać również  w domu na początek, wystarczy mata i butelki z wodą zamiast sztangi czy hantli. Następny artykuł z tej partii ciała będzie nieco rozwinięty, dla średnio i bardziej zaawansowanych osób. Będą do wykorzystania poręcze, gumy oraz inne sprzęty dostępne na siłowniach.


Oczywiście przed każdym treningiem obowiązkowa rozgrzewka! Przykłady zamieściłam TUTAJ.

filmy od www.kulturystyka.pl

WYCISKANIE SZTANGI LUB HANTLI W LEŻENIU NA ŁAWCE PŁASKIEJ
cała grupa mięśni klatki piersiowej


WYCISKANIE SZTANGI LUB SZTANGIELEK NA ŁAWCE W GÓRĘ
cała grupa mięsni piersiowych z podkreśleniem jej górnej części


ROZPIĘTKI Z HANTLAMI
mięsień piersiowy większy(jego wewnętrzna i zewnętrzna część, piersiowy mniejszy, zębaty przedni

ROZPIĘTKI NA MASZYNIE 
mięsień piersiowy większy

4 komentarze:

  1. Ja nie pamiętam kiedy ostatnio ćwiczyłam. Trzeba chyba znów wrócić na siłownie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba od razu na siłownie, można i w domu ważne aby była motywacja i determinacja :)

      Usuń
  2. Przydałoby się poćwiczyć, bo ostatnio trochę się zaniedbałam :)

    OdpowiedzUsuń