Korzyści z jedzenia orzechów nerkowca



Orzechy nerkowca to późno odkryty przysmak, bo dopiero w poprzednim stuleciu przekonano się, że są one jadalne. Wcześniej drzewo, na którym rosły, uprawiano tylko w celu pozyskiwania drewna. Obecnie orzechy nerkowca są cenione za swoje wyjątkowe walory smakowe, ale również szereg wartości odżywczych. Można traktować je jako samodzielną przekąskę, ale również dodatek do wielu potraw – deserów, ale również dań wytrawnych. 

Orzechy nerkowca muszę przyznać są moimi ULUBIONYMI orzechami! Dzięki swojemu słodkiemu smakowi są świetną alternatywą na atak słodkiego. Tylko pamiętajcie, aby nie rzucić się od razu na cały słoik, bo są dość kaloryczne. W 100 g tych orzeszków jest ponad 500 kcal, także pół garści będzie wystarczająco bezpieczna. :) Dodatkowo orzechy podnoszą poziom serotoniny w organizmie, która zarówno zmniejsza apetyt, jak i znacząco poprawia nastrój. Poza tym orzechy nerkowca zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które sprzyjają utracie wagi.

👉POSIADAJĄ PRAWDZIWĄ KOPALNIĘ MINERAŁÓW!
Są źródłem wielu ważnych witamin potrzebnych organizmowi:
- witaminy B1
- witaminy B6
- witaminy K1
- żelaza
- selenu
- witaminy B9 (kwasu foliowego)
- witaminy B2
- witaminy B3
- witaminy B5
- witaminy E
- potasu
- wapnia

👉ZAPOBIEGAJĄ NADCIŚNIENIU I CHOROBOM SERCA
Orzechy nerkowca wspierają pracę układu sercowo-naczyniowego, m.in. dzięki zawartości niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które zapobiegają podnoszeniu się poziomu cholesterolu i trójglicerydów, a także dbają o kondycje naczyń krwionośnych.

👉ORZECHY IDEALNE DLA NERWUSÓW
Orzechy nerkowca wspierają funkcjonowanie układu nerwowego, gdyż są źródłem witamin z grupy B, a zwłaszcza niacyny, które koją nerwy, dodają energii, a także poprawiają koncentrację oraz pamięć. Swoje uspokajacie właściwości nerkowce zawdzięczają także zawartości potasu oraz magnezu.

👉CHRONIĄ PRZED CUKRZYCĄ TYPU 2
Przekonują nas o tym naukowcy z Uniwersytetu w Montrealu (Kanada) oraz Uniwersytetu w Jaunde (Kamerun), których wyniki opublikowano w piśmie "Molecular Nutrition & Food Research". Z ich badań wynika, że wyciąg z orzechów nerkowca stymuluje proces wchłaniania glukozy przez komórki mięśni, a co za tym idzie - poprawia się wrażliwość tkanek na insulinę.

👉DLA KOBIET NA MOCNE WŁOSY I PAZNOKCIE 
Orzechy nerkowca zawierają selen oraz cynk, które pozwalają zachować piękne włosy oraz paznokcie. Ze względu na zawartość tego ostatniego pierwiastka, nerkowce są polecane osobom, które zmagają się ze słabymi i przetłuszczającymi się włosami. Cynk pochłaniania bowiem sebum i przeciwdziała wypadaniu włosów.

👉WSPOMAGAJĄ DIETĘ ODCHUDZAJĄCĄ 
Orzechy nerkowca dostarczają w 100 gramach 533 kalorii, które to w większości pochodzą z tłuszczu. Ponieważ jednak na ów tłuszcz składają się nienasycone kwasy tłuszczowe, a nie nasycone, które to odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej, nerkowce jadać można na diecie odchudzającej. Sama na redukcji jem pół garści CODZIENNIE i efekty jak najbardziej na plus!

6 komentarzy: