Pieczona owsianka z jabłkami

Zdrowe i pożywne śniadanie lub deser dla każdego, kto uwielbia owsianki. 
Przygotowanie: 20 minut
Koszt: tanie

Z pewnością wśród moich czytelników jest mnóstwo fanów owsianek oraz szarlotki, dlatego dzisiaj mam dla Was super połączenie tych dwóch deserów. Owsianka inna niż zwykle oraz mini wydanie szarlotki! Pełnowartościowy posiłek, który jest bardzo pożywny, zdrowy i zawiera wiele cennych składników. Witaminy z jabłka, energia z płatków, zdrowe tłuszcze z orzechów oraz białko z jajka. Czego można wymagać więcej od takiego dania? Chyba tylko dokładki :)

Ja w swojej wersji dodałam dodatkowo białko, bo jako osoba ćwicząca w ciągu dnia muszę go zjadać dość dużo. Osoby, które nie potrzebują aż tyle, co ja, wystarczy im białko pochodzące z mleka, jajka i orzechów. Ewentualnie możecie dodać jeszcze twaróg chudy, jako świetne źródło białka np. jako mus na wierzch. Ten sposób również próbowałam i oczywiście bomba! Jakby ktoś chciał, to proszę: twaróg+woda+kakao.


Wartość odżywcza 1 porcji:
392 kcal B 16 g W 49 g T 14 g

Składniki:
▪ 40 g płatków owsianych (lub innych ulubionych)
▪ 70 ml mleka
▪ 1 jabłko
▪ pół łyżeczki cynamonu
▪ 1 jajko
▪ 8 g orzechów
▪ 2 łyżki słodzika
▪ opcjonalnie miarka białka

Przygotowanie:
1. Płatki zalewamy mlekiem, dodajemy jajko, słodzik (opcjonalnie białko). Mieszamy do połączenia i przykrywamy, aby płatki namiękły.

2. Jabłka pokrojone drobno umieszczamy w garnuszku (dno zalać wodą, aby nie przywarły). Dodajmy cynamon i dusimy, aby zmiękły. Potem zdejmujemy pokrywkę, aby nadmiar soku odparował.

3. Na dno foremki wykładamy jabłka a na nie owsiankę. Wierzch posypujemy orzechami, chyba że nie lubicie przypieczonych, to dajcie je pod warstwę z płatków. Pieczemy 30 minut w 180 stopniach.

Przepis możecie pobrać w formacie PDF i go wydrukować. 



Zapraszam również na inny przepis pieczonej owsianki, która zdobyła Wasze żołądki! :)



8 komentarzy: