Szukaj

Superfoods dla cukrzyków


Cukrzyca to poważna choroba. Diabetycy muszą dbać o swój jadłospis. 



W dzisiejszym artykule podpowiem osobom chorym na cukrzyce, co powinno się znaleźć w ich menu. Oczywiście nie jest wymagane, aby każdy punkt obowiązkowo był codziennie, ale większość produktów jest łatwo dostępna, także myślę, że nie będzie to duży problem.  



JARMUŻ
Ma mnóstwo minerałów, witamin, wapnia i błonnika. hamuje wzrost poziomu cukru we krwi.



MAKRELA
Podobnie jak inne ryby zawiera kwasy omega - 3 obniżające cholesterol i wspierające układ krążenia. Wprawdzie nie obniża cukru we krwi, ale też go nie podnosi.



JAGODY GOJI
Warto je jeść, bo nie podnoszą po posiłkowego stężenia glukozy, ale tez długotrwale regulują jej stężenie. Dzięki zawartości polisacharydów poprawiają wrażliwość organizmu na insulinę, łagodząc insulinoodporność.



STRĄCZKOWE
Są bogate w błonnik, białko i mają niski indeks glikemiczny.Szklanka ziaren dziennie (ugotowanych) reguluje poziom cukru i zmniejsza ryzyko chorób serca.



BATATY
Mają średni indeks glikemiczny, dużo niższy niż ziemniaki, a także 2 razy więcej rozpuszczalnego błonnika. Poza tym zawierają luteinę, która chroni wzrok i fitosterole, które obniżają cholesterol.



ORZECHY WŁOSKIE
Mają dużo magnezu, dobrych tłuszczy i błonnika, które regulują poziom cukru. Podnoszą poziom dobrego cholesterolu i wspomagają odchudzanie. Około 10 orzechów zjedzonych w tygodniu zmniejsza zachorowanie na cukrzycę.



JAGODY
To jedyne owoce nie tylko dozwolone, ale wręcz zalecane dla cukrzyków.Mają niski indeks glikemiczny i można nawet zjeść 300 g dziennie. Zdrowe są wszystkie odmiany, ale najzdrowsze są czarne jagody. Przeciwdziałają też retinopatii cukrzycowej.



KOMOSA RYŻOWA
Ma więcej białka, mikroelementów i błonnika niż inne zboża, a także wyjątkowo niski indeks glikemiczny. Poza tym, że reguluje poziom cukru, chroni przed wieloma chorobami towarzyszącymi cukrzycy (choroby serca, udar, nadciśnienie).



AWOKADO
Pół owocu dziennie to dawka zalecana w profilaktyce cukrzycy. Zawiera zdrowe tłuszcze, wit. C, B6, E, K i potas, które dodatkowo regulują ciśnienie i poziom cholesterolu.


25 komentarzy:

  1. Mój brat miał podejrzenie cukrzycy, ale na szczęście wszystko jest w porządku. Za to z tego, co podpowiada mi intuicja to myślę, że nie tylko cukrzycy powinni jeść te produkty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka prawda, akurat takie produkty powinien każdy jeść :)

      Usuń
    2. Ty często je jesz? :)

      Usuń
    3. Makrela, orzechy włoskie i awokado jest na stałe w mojej diecie :)

      Usuń
  2. Bardzo przydatne i smaczne zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że nie tylko cukrzycy powinni częściej jeść te pychotki! :) Bardzo zgrabne podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mogę się do awokado przekonać kurczę no... nie smakuje mi:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jadłaś niedojrzałe awokado, gdy jest mięciutki jest pyszne

      Usuń
    2. Moja córka ma hipoglikemię, to smutne ale staramy się radzić sobie z tym problemem. Bardzo ciekawe porady:)

      Usuń
    3. Awokado jak niedojrzałe ma dość specyficzny smak i może właśnie na takie trafiłaś.

      Usuń
  5. Moja babcia rok temu trafiła do szpiltala i okazało sie ze cukrzyca. Strasznie długo tam musiała siedzieć zanim ja wypisali a teraz musi bardzo uważać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukrzycą nie ma żartów tym bardziej u starszych osób.

      Usuń
  6. Thank you so much for sharing this superfood. I know some of them but not all. This is such a informative post.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/03/beauty-of-small-things_10.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne to zestawienie, a post bardzo przydatny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, natrafiłam na ten blog przypadkiem ale chętnie zostanę na dłużej! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że te produkty powinien jeść każdy, żeby dobrze się czuć i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój tata ma cukrzycę typu 2 Ale jak to facet...Nie specjalnie czuje potrzebę dbania o siebie więc wszystkie takie "nowinki" czy sposoby na przemycenie mu zdrowych produktów sprzedaje mamie ;) ja osobiście bardzo lubię awokado oraz makrelę. Żałuję tylko że mój P nie przepada za wędzonym rybami :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tego zestawienia najbardziej lubię bataty. Póki co cukrzycy nie mam, ale jestem obciążona genetycznie, że warto wiedziec co jest zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Produkty zdecydowanie dla każdego 😉 Uświadomiłam sobie, że dawno nie jadłam makreli.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gościć Ciebie na mojej stronie. Mam nadzieję, że przepis lub artykuł Ci się spodobał i jeszcze do mnie wrócisz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger