Korzyści dla zdrowia z jedzenia bananów

Dzisiaj zapoznam Was z ciekawostkami dotyczącymi bananów. Każdy je lubi, są słodkie, można je jeść same lub dodając do wielu potraw. Na to, jak można je wykorzystać, zapraszam do zakładki (banan) na moim blogu, a teraz trochę mądrości na temat tego pysznego żółtego przyjaciela. 

Nie bójcie się go spożywać na dietach odchudzających. Może i ma więcej kalorii niż inne owoce, ale swoją nadwyżkę rekompensuję zawartością. 

❌Uwaga. Dojrzałe banany (plamiaste w czarne kropki) nie są polecane diabetykom ( IG 60). Wywołują spore wahania poziomu cukru we krwi. Dlatego poleca się spożywanie, prawie że jeszcze zielonych i lekko dojrzałych, wtedy ich IG wynosi tylko 45. 

👉Dotleniają mózg.
Są jednym z najbogatszych źródeł potasu. Obniżają ciśnienie krwi, ułatwiają koncentrację i zdolności myślenia. Zawarta w nim duża ilość błonnika pokarmowego, pozbywa się cholesterolu z naczyń krwionośnych, opóźniając proces starzenia się skóry.

👉Dbają i układ nerwowy.
Tryptofan, aminokwas w nich zawarty, jest niezbędny do wytwarzania "hormonu szczęścia". Dzięki niemu zapobiegamy depresji i bezsenności. 

👉Regeneruje mięśnie.
Dostarczają naturalnych cukrów, które są zastrzykiem energii dla mięśni, a także witamin A, C i E oraz antyoksydantów neutralizujących wolne rodniki powstające podczas wysiłku fizycznego. Stąd często się słyszy, jak sportowcy w celu uzupełnienia jedzą właśnie banany po treningu.

👉Odkwasza organizm.
Uzupełnia poziom wapnia, potasu i magnezu-pierwiastków, które działają alkalizująco. Wskazane jest więc osobom, które codziennie spożywają obfite ilości mięsa, jaj czy ryb.

👉Chroni układ pokarmowy.
Osoby cierpiące na stany zapalne żołądka i jelit powinny włączyć banany do swojej diety. Skrobia wyściela błonę śluzową, a enzymy niszczą bakterie odpowiadające za wrzody żołądka. 

👉Stymulują odporność.
Są dobrym źródłem magnezu i witaminy B6, która pomaga w przyswajaniu tego pierwiastka i zapobiega jego wydalaniu wraz z moczem.

👉Wzmacnia kości.
To zasługa potasu, manganu i magnezu, wapnia i probiotyków, które ułatwiają przyswajanie tych pierwiastków.

Mam nadzieję, że nauczyliście się czego nowego z tego artykułu i jeśli lubicie ten owoc, zaczniecie go częściej i chętniej spożywać. Wasz organizm z pewnością Wam za to podziękuje😎

5 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie wzięła Pani pod uwagę drugiej strony medalu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co Pan ma na myśli, bo połowa informacji na temat szkodliwości banana czy nawet innych owoców jest wyciągnięta z palca.. :)
      Także proszę się podzielić swoją opinią na temat tej drugiej strony.

      Usuń
  2. A czy to prawda że bardzo zasluzowuja organizm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu słyszałam o tej teorii, ale ta lista, która powoduje ten problem jest długa i człowiek musiałby na prawdę z wielu rzeczy zrezygnować. Nie mówię tu oczywiście o tych niezdrowych, ale np. awokado, kawa czy zimne jedzenie, smażone potrawy?

      Trzeba iść za teorią-wszystko jest dla ludzi tylko z umiarem. Nie jesz kilograma bananów dziennie, także nie będzie to miało wpływu na te schorzenie.

      Usuń

Miło mi gościć Ciebie na mojej stronie. Mam nadzieję, że przepis lub artykuł Ci się spodobał i jeszcze do mnie wrócisz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger