Sałatka z łososiem i warzywami


Dzień dobry moi drodzy. Dzisiaj trochę odetchniemy w końcu od słodkich deserów i zaproponuję Wam pożywne i zdrowe śniadanie bądź kolację. Łosoś jest zaliczany do gatunku ryb tłustych i rzadko kojarzony jest ze zdrowym odżywianiem, fit i odchudzaniem. A to wielki błąd! Tak samo, jak makrela wskazana jest na diecie zbilansowanej, ze względu na swoje bogate wyposażenie". Zawiera selen i cynk, potas, jod, witaminy A, D, E, B, Omega-3 i 6.

Choć wiele się słyszy, że łosoś nie należy do kategorii zdrowych, ze względu na wysoką ilość rtęci, ja jednak uważam, że ta informacja przez media została bardzo mocno naciągnięta i tak bardzo nie biorę jej pod uwagę, szczególnie że biorą wszystko do jednego worka. Co prawda, nie mówię, że to totalna głupota, bo trochę racji mają, jeśli chodzi o hodowlane ryby, ale nikt przecież nie je codziennie po 5 kg, żeby to w jakiś bardzo szkodliwy sposób miało wpłynąć na zdrowie. Dla przypomnienia problemu popatrzcie jaka różnica jest między dzikim a hodowlanym łososiem. Między innymi jest to kolor, potem zawartość tłuszczu.

źródło dompelenpomyslow.pl

W większości sklepów niestety dostaniemy wersje hodowlane, jeśli chodzi o łososia wędzonego i już zapakowanego. Na szczęście nawet ta wersja posiada w sobie mnóstwo wartości odżywczych, które korzystanie wpłyną na nasze zdrowie i zjedzenie takiej sałatki raz w tygodniu nie zaszkodzi nam pod kątem zawartości metali ciężkich.
Kierując się tą drogą, w sklepach mamy najczęściej dwa rodzaje łososia: norweskiego i atlantyckiego-polecam wybrać atlantycki. Niestety za jakością idzie w parze też cena, która może dobić nawet do 15 zl za 100 g, ale czasami dla zdrowia warto sobie zrobić ucztę" za większe pieniądze.

Wracając do przepisu, sałatka jest idealna na śniadanie BT lub na kolacje, wystarczy dodać kawałek dobrego pieczywa. Ja dodatkowo dałam parę rzodkiewek, bo je po prostu uwielbiam chrupać. :) Propozycja podania jest na standardowe 100 g zazwyczaj pakowane, oczywiście możecie zwiększyć ilość wedle swojego zapotrzebowania.


Wartości odżywcze:
310 kcal B 22 g W 2 g T 23 g

Składniki:
▸ 100 g łososia wędzonego
▸ 15 g oleju lnianego/oliwy
▸ 2 garście sałaty
▸ ogórek świeży

Przygotowanie:
Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki, ogórka kroimy w talarki. Dokładamy łososia, polewamy olejem i przyprawiamy na końcu. 

Zachęcam do skorzystania z przepisu na przekąskę z łososiem
GRYCZANE ZAWIJAKI Z ŁOSOSIEM I TWAROGIEM


2 komentarze:

  1. Raz na jakiś czas też myślę, że nie zaszkodzi! Pyszna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń