Szukaj na tym blogu

1 grudnia 2017

Korzyści dla zdrowia z jedzenia bananów

Dzisiaj zapoznam Was z ciekawostkami dotyczącymi bananów. Każdy je lubi, są słodkie, można je jeść same lub dodając do wielu potraw. Na to, jak można je wykorzystać, zapraszam do zakładki (banan) na moim blogu, a teraz trochę mądrości na temat tego pysznego żółtego przyjaciela. 

Nie bójcie się go spożywać na dietach odchudzających. Może i ma więcej kalorii niż inne owoce, ale swoją nadwyżkę rekompensuję zawartością. 

❌Uwaga. Dojrzałe banany (plamiaste w czarne kropki) nie są polecane diabetykom ( IG 60). Wywołują spore wahania poziomu cukru we krwi. Dlatego poleca się spożywanie, prawie że jeszcze zielonych i lekko dojrzałych, wtedy ich IG wynosi tylko 45. 

👉Dotleniają mózg.
Są jednym z najbogatszych źródeł potasu. Obniżają ciśnienie krwi, ułatwiają koncentrację i zdolności myślenia. Zawarta w nim duża ilość błonnika pokarmowego, pozbywa się cholesterolu z naczyń krwionośnych, opóźniając proces starzenia się skóry.

👉Dbają i układ nerwowy.
Tryptofan, aminokwas w nich zawarty, jest niezbędny do wytwarzania "hormonu szczęścia". Dzięki niemu zapobiegamy depresji i bezsenności. 

👉Regeneruje mięśnie.
Dostarczają naturalnych cukrów, które są zastrzykiem energii dla mięśni, a także witamin A, C i E oraz antyoksydantów neutralizujących wolne rodniki powstające podczas wysiłku fizycznego. Stąd często się słyszy, jak sportowcy w celu uzupełnienia jedzą właśnie banany po treningu.

👉Odkwasza organizm.
Uzupełnia poziom wapnia, potasu i magnezu-pierwiastków, które działają alkalizująco. Wskazane jest więc osobom, które codziennie spożywają obfite ilości mięsa, jaj czy ryb.

👉Chroni układ pokarmowy.
Osoby cierpiące na stany zapalne żołądka i jelit powinny włączyć banany do swojej diety. Skrobia wyściela błonę śluzową, a enzymy niszczą bakterie odpowiadające za wrzody żołądka. 

👉Stymulują odporność.
Są dobrym źródłem magnezu i witaminy B6, która pomaga w przyswajaniu tego pierwiastka i zapobiega jego wydalaniu wraz z moczem.

👉Wzmacnia kości.
To zasługa potasu, manganu i magnezu, wapnia i probiotyków, które ułatwiają przyswajanie tych pierwiastków.

Mam nadzieję, że nauczyliście się czego nowego z tego artykułu i jeśli lubicie ten owoc, zaczniecie go częściej i chętniej spożywać. Wasz organizm z pewnością Wam za to podziękuje😎

3 komentarze:

  1. Szkoda, że nie wzięła Pani pod uwagę drugiej strony medalu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co Pan ma na myśli, bo połowa informacji na temat szkodliwości banana czy nawet innych owoców jest wyciągnięta z palca.. :)
      Także proszę się podzielić swoją opinią na temat tej drugiej strony.

      Usuń