Orzechowo kokosowe ciasto z kaszą bez pieczenia

Orzechowo kokosowe ciasto z kaszą bez pieczenia

Niezwykle sycący deser z kaszy jaglanej z mnóstwem zdrowych składników.
Przygotowanie:30 minut
Koszt:Tanie


Uwielbiam ciasta na zimno z wykorzystaniem kaszy jaglanej! Zaraz po sernikach są to moje jedne z ulubionych. Nie wiele osób wie, że nadaję się ona do tworzenia takich słodkości i że użycie żelatyny tak jak w przypadkach serników jest zbędne. Kawałek tego ciasta napełni Wasze brzuchy na full, dzięki czemu raz, że spożyjecie jedną z najcenniejszych kasz, to jest w towarzystwie innych zdrowych składników. Wtedy i sumienie będzie spokojniejsze, że za przeproszeniem, nie nawpychaliście się tablicy mendelejewa z supermarketu tortu, który tak pięknie błyszczał za ladą i był w promocji. :)
Daktyle mają za zadanie tutaj maksymalnie osłodzić deser, a w połączeniu z orzechami i kokosem sprawia, że kubki smakowe oszaleją na tym punkcie. Może i ma trochę więcej kalorii, ale można przymknąć na to oko ze względu na wartości odżywcze tego ciasta.


Wartość odżywcza 1 porcji (12):
251 kcal B 4 g W 31 g T 12 g

Składniki:
spód
▪ szklanka daktyli (namoczonych wcześniej)
▪ 3/4 szklanki płatków jaglanych
▪ 1 łyżka oleju
▪ łyżeczka kakao

masa
▪ szklanka kaszy jaglanej
▪ 3 szklanki mleka
▪ 100 g wiórków kokosowych
▪ 2 łyżki masła orzechowego
▪ garść posiekanych orzechów
▪ 1,5 łyżki kakao
▪ mały banan
▪ 1 łyżka oleju
▪ dosłodzić wedle uznania

polewa
▪ 100 g czekolady gorzkiej

Przygotowanie:
1. Składniki na spód blendujemy do połączenia i wykładamy spód formy (24). Wsadzamy do zamrażarki.

2. Kaszę jaglaną płuczemy wrzątkiem. Gotujemy 2 szklanki mleka i wsypujemy kaszę. Pod koniec, gdy kasza wchłonie cały płyn, dolewamy resztę mleka, wiórki kokosowe, kakao, masło orzechowe i dosładzamy. Gotujemy jeszcze parę minut co chwilę mieszając.

3. Przestudzoną masę blendujemy z resztą składników i przekładamy na spód. Na koniec czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i polewamy ciasto dekorując wedle uznania. Wkładamy do lodówki na parę godzin.


Zapraszam również po przepisy na inne ciasta z wykorzystaniem kaszy jaglanej:






Szarlotka z budyniem i kruszonką

Szarlotka z budyniem i kruszonką

 Wersja podstawowa z dodatkiem budyniu zasmakuje każdemu. 
Przygotowanie: 30 minut
Koszt: tanie

Miłośnicy szarlotek z pewnością pokochają również i tę wersję! Sama jestem wielką fanką szarlotki w każdym wydaniu! Od mamy nauczyłam się wykonywać przepis podstawowy, a ja nieco go urozmaicam w nieco zdrowszą wersję chociaż w przypadku mąki. Zwykłą pszenną zamieniłam na orkiszową, zamiast cukru daje słodzik i margarynę zamieniać na masło. Małe zmiany a robią wielką różnicę. Jak zauważyliście dużo moich przepisów na duże blaszki, gdzie wykonujemy placki ja robię spód w formie kruszonki. Jest o wiele łatwiej, jeśli ktoś nie ma umiejętności przenoszenia ciasta bez uszkodzenia do formy. :)

Dzisiejszy przepis jest z dodatkiem budyniu. Szarlotka sama w sobie jest dość mokra, dzięki soczystym jabłkom, a w połączeniu z budyniem zyskujemy całkiem nowy smak! Możecie urozmaicić nieco przepis i zamiast śmietankowej dać swój inny ulubiony smak budyniu, wtedy każda wersja będzie miała swój unikalny smak. Podzielcie się opinią, z jakim smakiem najbardziej Wam smakuje? :)


Wartość odżywcza 1 kawałka (24):
158 kcal B 4 g W 17 g T 8 g

Składniki:
ciasto
▪ 400 g mąki orkiszowej
▪ 2 jajka
▪ 200 g masła zimnego
▪ 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
▪ 50 g cukru pudru (zmielony słodzik)

masa jabłkowa
▪ 1,5 kg jabłek (szara reneta lub idared)
▪ 50 g słodzika/cukru
▪ 2 łyżeczki cynamonu
▪ 1 galaretka pomarańczowa

masa budyniowa
▪ 2 budynie śmietankowe bez cukru
▪ 2 łyżki słodzika/cukru
▪ 3 szklanki mleka

Przygotowanie:
ciasto
1. Do mąki dodajemy proszek do pieczenia, cukier puder i miękkie zimno masło pokrojone w kostkę. Łączymy tworząc kruchą konsystencję i na koniec dodajemy jajka. Zagniatamy gładkie ciasto. Dzielimy je na pół, owijamy folią spożywczą i składamy do zamrażarki.

masa jabłkowa
2. Jabłka obieramy, kroimy na pół i pozbywamy się środka. Następnie kroimy w większą kostkę. Wrzucamy je do większego garnka razem ze słodzikiem/cukrem i cynamonem. Smażymy je ok.20 minut bez przykrycia, co chwile mieszając aż zmiękną. Pod koniec dodajemy galaretkę i dokładnie mieszamy. Ostawiamy do ostudzenia.

masa budyniowa
3. W jednej szklance mleka rozpuszczamy budyń ze słodzikiem, resztę gotujemy. Do gotującego się dolewamy budyń i mieszamy dokładnie.

4. Formę (32x26) wykładamy papierem do pieczenia. Wyjmujemy jedną część ciasta i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Lekko uklepujemy spód. Wykładamy jabłka i wylewamy budyń (jeszcze ciepły, aby dobrze się rozsmarowywał). Ścieramy drugą połówkę jako kruszonkę i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy 50 minut w 180 stopniach.





Zapraszam również po przepisy na inne moje szarlotki:






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger