Fit kopiec kreta


Dzisiaj zaprezentuję Wam moją wersje Kopca Kreta :) Przepisów jest mnóstwo, gotowców też nie brakuje. Ja robię wszystkie dania po swojemu, dzięki czemu nie mam tego samego co inni😎
Wystarczy zamienić mąkę pszenną na gryczaną, masło i śmietanę na jogurt i twaróg chudy, słodką czekoladę na gorzką i gotowe 😉
Nie mam tak małej blaszki, zrobiłam to w formie 22 cm i wyszedł bardziej placek 😅 Dzięki czemu nie było tak dużej zabawy z wyskubywaniem środka😄 Jeśli macie blaszki średnicy 16 wtedy wyjdzie Was typowy kopiec.

Wartości odżywcze:
1554 kcal B 102 g W 178 g T 48 g

Składniki:
ciasto
▪ szklanka mąki gryczanej
▪ 2 jaja*+2 łyżki słodzika/cukru
▪ pół szklanki mleka*
▪ 10 g oleju kokosowego lub rzepakowego
▪ 2 łyżki kakao
▪ 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
masa
▪ 250 g jogurtu naturalnego
▪ 250 g twarogu chudego+5 łyżek słodzika
▪ 20 g żelatyny+50 ml gorącej wody
▪ 2 banany
▪ 50 g czekolady gorzkiej

* składniki w temperaturze pokojowej

Przygotowanie:
1. Białka ubijamy z cukrem, następnie dodajemy resztę składników na biszkopt i miksujemy. Przekładamy do formy (22) wyłożonej papierem i pieczemy 30 min 170 stopni. Po upieczeniu biszkopta ostudzamy go.
2. Jeśli daliście mniejszą formę wydrążcie środek lub tak jak ja dałam większą, wystarczy nie wielką ilość wyszarpać z górnej części ciasta,  aby było czym posypać górę.
3. Banany kroimy w plastry i układamy na biszkopt jedno koło drugiego. (kopiec to do środka, placek po całości)
4. Twaróg, jogurt, słodzik wstępnie zmiksować. Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku, dodajemy do masy i dokładnie miksujemy. Wylewamy na biszkopt.  (kopiec to do środka, placek po całości)
5. Górę posypujemy ciastem, które wyskubaliśmy oraz startą czekoladą. Wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny.

Zapraszam również po inne moje przepisy na ciasta BEZ GLUTENU oraz FIT



4 komentarze: